سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
عناوین مهم دفاعی
پنج شنبه 92/10/26 ساعت 9:58 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

عناوین مهم دفاعی هفته

دستیابی حزب‌الله به توان نقطه‌زنی اهداف، 3 ماهواره جدید ایران آماده پرتاب، جزایری: فتنه‌انگیزی‌ها در کشور رصد کامل می‌شود، خبر خوش برای مشمولان دانشجو، واکنش نقدی به صحبتهای روحانی، بسیج اردن و مصر بزودی تشکیل می‌شود، اجرای طرح محرومیت‌زدایی در قم توسط بسیج، فطرس؛ پهپادی با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای و پرتاب ریز پهپاد در آسمان، رهبری به پاکپور نشان "فتح یک" داد از مهمترین عناوین دفاعی این هفته است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، مهمترین عناوین دفاعی این هفته به شرح زیر است:

نقدی: ماجد الماجد را آنهایی کشتند که از اعترافش آسیب می دیدند

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه ماجد الماجد رهبر گروه تروریستی بود که انفجارهای مقابل سفارتمان در کشور لبنان را برعهده گرفته گفت:کشته شدن ماجد الماجد کار کسانی است که از اعترافات آن آسیب می دیدند به طور حتم فرد بی طرف نمی تواند چنین کاری را انجام دهد.

دستیابی حزب‌الله به توان نقطه‌زنی اهداف

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: طبق آنچه ما اطلاع داریم، توانمندی حزب‌الله در چند سال اخیر به قدری افزایش یافته که آنها قادرند هر هدفی را در سرزمین‌های اشغالی با درصد خطای بسیار کم و با توان نقطه‌زنی منهدم کنند.

ایران قدرت برتر سایبری در حوزه خلیج‌فارس

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل(csis) در مقاله ای با عنوان « امنیت سایبری و ثبات در خلیج فارس» به بررسی توانمندی های سایبری کشورهای منطقه پرداخت و اذعان کرد که ایران در حوزه سایبر بر همه کشورهای حاشیه خلیج فارس برتری یافته است.

اجرای فاز اول فضاپیمای زیرمداری تا 3 ماه آینده

رئیس پژوهشکده سامانه های فضانوردی سازمان فضایی ایران از آغاز طراحی مفهومی اولیه فضاپیمای زیرمداری برای اعزام موجود زنده به فضا خبر داد و گفت: طراحی اولیه این طرح تا 3 ماه آینده به اتمام می رسد.

3 ماهواره جدید ایران آماده پرتاب

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه دلایل عدم پرتاب ماهواره شریف فنی است، از آماده پرتاب بودن 3 ماهواره تدبیر، شریف ست و فجر خبر داد.

هنوز سربازی را با روال سال 1304 ادامه می‌دهیم/ بیمه بیکاری تا 1سال پس از اتمام سربازی یک قانون است

در اصلاحیه قانون خدمت سربازی که در آبان ماه سال 90 تصویب شد، امتیازات و مزایای خوبی نظیر حقوق، بیمه، تسهیلات تفریحی و حتی بیمه بیکاری تا یک سال پس از اتمام سربازی پیش‌بینی شده بود که متاسفانه اجرایی نشد که به نظر می‌رسد در اجرای قانون تلاشمان بر اجرای موادی است که کم‌هزینه بوده و هزینه آن را دیگران پرداخت کنند.

اجرای 3 هزار پروژه سازندگی توسط قرب کوثر

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم‌الانبیا (ص) از اجرای بیش از 3 هزار پروژه سازندگی در کشور خبر داد.

ادامه رسوایی افسران موشکی آمریکا

دو افسر نیروی هوایی آمریکا که اجازه شلیک موشک های هسته ای این کشور را داشته اند به استفاده غیرقانونی احتمالی از مواد مخدر متهم شده اند و تحقیقات از آنها آغاز شده است.

جزایری: فتنه‌انگیزی‌ها در کشور رصد کامل می‌شود

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اصلی‌ترین تلاشی که اکنون آمریکا به کار گرفته، مخدوش جلوه دادن چهره اسلام در جهان است و عربستان نیز در این مسیر او را همراهی می کند.

سلامی:سپاه می‌تواند تکیه‌گاه امت‌های اسلامی باشد

جانشین فرمانده کل سپاه اخلاص و استقامت را دو رکن اساسی سپاه برشمرد و گفت: چنین سپاهی می‌تواند از درون حوادث سخت به عنوان تکیه‌گاه امت‌های اسلامی و نقطه قوت ولی‌فقیه نقش آفرینی کند.

خبر خوش برای مشمولان دانشجو

معاون امور مشمولان و معافیتهای سازمان وظیفه عمومی گفت: امکان تمدید مهلت اعزام مشمولان پذیرفته شده در نیمسال دوم دانشگاهها از روز پنجشنبه فراهم شده است.

واکنش نقدی به صحبتهای روحانی

سردار نقدی با تقدیر از برگزاری جشنواره‌ی فیلم «عمار» درباره‌ی سخنان اخیر حسن روحانی در جمع هنرمندان اظهارنظر کرد.

تلاش ستاد کل برای بهبود بودجه دفاعی

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید برای بالا بردن بودجه بسیج تلاش کرد و انشاءالله باتلاش نتیجه حاصل می‌شود و تغییراتی صورت می‌گیرد، ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این راستا تلاش می‌کند.

کاری نکنیم رزمندگان رنجیده شوند

با شروع جنگ تحمیلی بار اصلی دفاع و حضور در جبهه های حق علیه باطل به دوش نیروهای مردمی افتاد. نیروهایی که با عنوان بسیجی وارد صحنه کارزار می شدند و حقیقتا از جان و دل مایه می گذاشتند ...

سلامی:دشمن قادر به برآورد توان عملیاتی و تاکتیکی نیست

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به هنر رزمندگان و الگوی دفاع مقدس در به کار گیری اصل غافلگیری و تنوع تاکتیک‌ها و رفتارهای عملیاتی برآورد ناپذیر تاکید کرد: دشمنان هیچگاه قادر به برآورد توان عملیاتی و تاکتیکی نخواهند بود.

عراقی: بدبین کردن مردم به نظام خیانت است

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع فعالان و مدیران پروژه‌های محرومیت‌زدایی خراسان رضوی، رضایتمندی مردم و حمایت آنان را عامل ماندگاری حکومت و نظام دانست.

خروج پادگان‌های ارتش از محدوده شهری خرم‌آباد

تکلیف اراضی در اختیار نیروی زمینی ارتش با امضا تفاهم‌نامه‌ای میان استاندار لرستان و فرمانده مهندسی نزاجا، مشخص و توافق لازم برای خروج این یگان نظامی از داخل شهر خرم‌آباد حاصل شد.

بدهی 5هزارمیلیاردی دولت به قرارگاه خاتم

رئیس کمیته دفاعی مجلس گفت: طبق ماده 197 برنامه پنجم، دولت مکلف است در لایحه بودجه سنواتی، نسبت به افزایش 2 درصد سالانه سهم اعتبارات دفاعی در طول برنامه اقدام و پیش‌بینی لازم را بعمل آورد که این ماده در لایحه بودجه 93 حذف شده است.

رتبه یک جشنواره خوارزمی از آن هنرمند بسیجی شد

محمد شکری فرد با مجموعه غزل «نصف گمشده» توانست رتبه برتر پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی را به خود اختصاص دهد.

ارتقای‌ امنیت و رفاه مردم در دستورکار سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این نیرو همگام با سایر نیروها و مجموعه‌های سپاه در شعاع قابل توجهی از جغرافیای مأموریتی خود، تلاش برای ارتقای امنیت و بهبود معیشت و رفاه و آسایش مردم را در دستور کار قرار داده است.

بسیج اردن و مصر بزودی تشکیل می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز اسرائیل در محاصره مقاومت است و پس از بسیج فلسطین و بسیج لبنان، بسیج سوریه ایجاد شده و بسیج اردن و مصر نیز تشکیل خواهد شد.

محکومیت یک آمریکایی‌برای قاچاق اطلاعات F-35 به ایران

دادستانی آمریکا یک آمریکایی ایرانی‌تبار را به جرم قاچاق اطلاعات و اسناد مهندسی مربوط به جنگنده‌های F-35 به ایران محکوم کرد.

جزییات رزمایش نزاجا در جنوب شرق کشور

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رزمایش اخیر در جنوب شرق کشور یک رزمایش لشکری و خوب با آمایش سرزمینی جدید بود.

ورود ناوگان ارتش ایران به اقیانوس اطلس

ناوگروه‌های ارتش ایران برای حضور در اقیانوس اطلس، 2 مسیر پیش رو خواهند داشت که مسیر اول از دریای سرخ و مدیترانه و مسیر دوم از جنوب قاره افریقا می‌گذرد.

نداجا در یک قدمی دومین اقیانوس بزرگ جهان

ناوگروه‌های ارتش ایران برای حضور در اقیانوس اطلس، 2 مسیر پیش رو خواهند داشت که مسیر اول از دریای سرخ و مدیترانه و مسیر دوم از جنوب قاره آفریقا می‌گذرد.

نداجا به دنبال توسعه سواحل جنوب شرق

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بحث توسعه همه جانبه و پایدار سواحل جنوب شرق کشور و اهتمام نیروی‌های نظامی و همکاری و همدلی آنان با ارگان‌های دولتی برای رسیدن به اهداف مورد نظر در دستور کار قرار دارد.

ارسال گزارش بسیج از نقض حقوق‌بشر در آمریکا به سازمان ملل

معاون بین‌الملل سازمان بسیج گفت: نسخه‌ای از گزارش بسیج از نقض حقوق بشر در آمریکا در سال 2013، بطور رسمی به دبیرکل سازمان ملل و کمیته حقوق بشر آن سازمان و همچنین سفارت کانادا و سوئیس به عنوان حافظ منافع دولت آمریکا ارسال خواهد شد.

اجرای طرح محرومیت‌زدایی در قم توسط بسیج

مراسم افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی به همت سازمان بسیج سازندگی سپاه علی بن ابی طالب(ع) در سالن معصومیه استانداری قم برگزار شد.

رهبری به پاکپور نشان "فتح یک" داد

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا نشان «فتح یک» را به سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه اهدا کردند.

فطرس؛ پهپادی با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای و پرتاب ریز پهپاد در آسمان +عکس

این پهپاد راهبردی با شعاع عملیاتی تا 2000 کیلومتر، سقف پرواز 25000پا (حدود 7620متر) و قابلیت 16 تا 30 ساعت پرواز مداوم قادر است علاوه بر مأموریت‎های شناسایی و مراقبت با مسلح شدن به موشک‎های هوا به سطح و انواع راکت‎ها، مأموریت‎های رزمی را نیز انجام دهد.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 58
بازدید دیروز: 227
کل بازدیدها: 1326001